Vem är borta? – del 2

I nya Flaskpostens allra första inlägg undrar vi vem som är borta.

Citatet: Men det var ju du! Du var borta från mig! Så säger lilla. kommer från Stina Wirséns bok Vem är borta?

Vi på Flaskposten tyckte det passade bra eftersom gamla Flaskposten var och fortfarande är borta.

Ni som läste gamla Flaskposten förstod nog att jag så gott som älskar Stina Wirséns böcker – det är i alla fall bra nära.

Och nu har hon lyckats igen i Vem är borta? Stora och lilla nallen är och handlar. OJ vilken dramatik det blir när stora försvinner. En riktig nagelbitarbok.

Själv skulle jag vilja tapetsera min lägenhet med Stinas underbara bilder! Hon är bäst helt enkelt.

/Sofia

3 Responses to “Vem är borta? – del 2”


  1. 1 flaskpostenkarin 9, oktober, 2008 kl. 9:26 e m

    Men jag älskar böckerna i Vem-serien! Så roligt att du skriver om dem här också. Kanske borde vi flytta över alla favvoinlägg från gamla Flaskposten hit? Då röstar jag för att du klistrar in allt om Stina Wirsénböckerna!

  2. 2 sofia 9, oktober, 2008 kl. 9:31 e m

    vet du jag funderade också på att klistra över några best of-gamla flasposten! om jag gör det kommer alla Stina-inlägg att följa med.

  3. 3 flaskpostenkarin 10, oktober, 2008 kl. 5:46 f m

    Ja, vi gör det! Undrar vilka jag ska välja. Hm, det blir svårt. I alla fallalla de som jag vill länka till i inläggen jag skriver från och med nu.


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


