Är det något övernaturligt på gång?

Elvira är nyinflyttad och trivs inte särskilt bra i klassen. Tjejerna vill bara prata om hästar och om Elvira är för mycket med killarna blir hon utfryst av tjejerna… En konstig granntant skrämmer nästan slag på både Elvira och lillebror Jonas. Knepigt. Föräldrarna verkar de inte fatta nånting, livet är ju helt underbart! Fast nog börjar de undra vad granntanten (som Jonas och Elvira kallar för Svartmaran) menar när hon börjar prata om hur vackert det är med allt pianospelande. Vaddå? Ingen i familjen har ju spelat piano sedan de flyttade in!

Och det är inte det enda mysteriet. Snart börjar alltfler oförklarliga händelser äga rum: Elviras stökiga rum är plötsligt skinande rent, Jonas Spiderman-tidningar ligger på helt fel ställe och – dethär är nästan det läskigaste – någon börjar skriva i Elviras dagbok. Först är Elvira livrädd, men efter ett tag vågar hon skriva till Den osynliga och får svar… Gillar du att rysa? Då ska du läsa Den osynliga av Lise Indahl.

/ka

PS. Hörrni, jag känner inte alls att Zoe är en väldigt glad och rolig person. Dethär kanske verkar lite konstigt för er som inte har läst boken. Så: läs den nu och var med och diskutera i kommentarerna! DS.

/ka

3 Responses to “Är det något övernaturligt på gång?”


  1. 1 flaskpostenJohanna 22, oktober, 2008 kl. 5:05 e m

    Spännande! Påminner om en novell av Inger Edelfeldt som heter Ensamrummet. Där är det också någon som börjar skriva så där mystiskt på hennes skrivmaskin.

  2. 2 flaskpostenkarin 22, oktober, 2008 kl. 6:07 e m

    Ja, jag tänkte också på Ensamrummet. Jag gillar den väldigt mycket. Och de andra två novellerna som finns med i samma lilla bok, särskilt När jag hatade Elaine…

  3. 3 sofia 2, januari, 2009 kl. 2:45 e m

    nu har jag läst Den osynliga. Jag tyckte den var bra ända fram till det kom fram att det var en riktig människa i rummet… ville ha ett spööööööökeeeeeeeeeeeee.

    och nej jag tycker inte heller Zoe verkar vara så himla festlig att hänga med..


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


