RÖDLUVAN är tillbaka, som POJKE på farliga stigar!

Oops! Nu har jag fått SAGO-sjukan=längtar efter att läsa om en massa gamla sagoböcker! Allt tack vare en engelsk bilderbokLittle Red: a fizzingly good yarn, som är en ny och superskojig version av Rödluvan och vargen av Lynn och David Roberts.

Det som gör den här Rödluvan-storyn så extra extra är de helt fantastiskt sköna BILDERNA… spetsnosade vargen, närsynta och perukpiffiga mormor, lååångörade kaniner och läskiga träd med ögon i skogen och alla andra häftiga detaljer!

Och sen tycker jag att det är jättekul att Rödluvan har blivit en liten kille som har en massa röda grejer, däribland en riktig favoritjacka… Och så festligast av allt: den nya bubblande lösningen där man slipper skära i vargen. Det här är mycket roligare!

/Johanna

Ps. Den här boken finns inte heller översatt till svenska. Kom igen förlagen!

7 Responses to “RÖDLUVAN är tillbaka, som POJKE på farliga stigar!”


  1. 1 sofia 23, oktober, 2008 kl. 8:50 e m

    verkar fantastisk! jag har genast beställt och vill läsa nuuu

  2. 2 anna 28, oktober, 2008 kl. 1:51 f m

    hej! jag hittade den på gbg stadsbibliotek igår och kände igen den härifrån. ska bli spännande att läsa!

  3. 3 flaskpostensofia 28, oktober, 2008 kl. 10:55 f m

    Vad roligt! Du kan väl skriva vad du tyckte om boken sen.

    Själv väntar jag fortfarande på den.

  4. 4 flaskpostensofia 28, oktober, 2008 kl. 3:14 e m

    och nu har jag fått den i min hand! Den är jätterolig! och fin och absurd med massa roliga detaljer. Missa inte de läskiga kulhålen på kaninerna som hänger i taket i värdshusets skafferi. och deras små tassar…

  5. 5 Flaskposten-Johanna 31, oktober, 2008 kl. 3:29 e m

    Åh härligt roligt att ni nappat på min absoluta Rödluvefavorit!!!

  6. 6 anna 17, november, 2008 kl. 1:05 f m

    det var inte meningen att det skulle dröja så länge, men nu har jag också läst den! (så mycket att läsa nu!) jag håller med, en skön historia där jag framför allt gillar de underbara bilderna. söta och brutala på en gång (t.ex. det redan nämnda mysläskiga skafferiet). någon av er som läst deras ‘cinderella’ också?

  7. 7 flaskpostenkarin 17, november, 2008 kl. 10:18 f m

    Anna: Nej, jag har varken läst Cinderella eller Rödluvan. Å, vad jag blir nyfiken nu!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Flaskposten på Facebook


