Gorilla på en jorden-runt-resa

Hallå!

Jag har läst två av de Augustprisnominerade böckerna, nämligen I skogen och Legenden om Sally Jones. Och nu tänker jag berätta om Sally Jones, en gorilla med ett hjärta av guld.

Sally Jones föds en mörk, stormig natt – mitt i djungeln. Hennes första tid i livet är mycket lycklig. Men PANG BOM så kommer ett gäng tjuvjägare och skjuter större delen av flocken. Sally själv kastas ombord på ett skepp för att säljas dyrt. Och så är resan igång. Jag tänker inte berätta vad som händer i boken men kan tänka mig att avslöja några helt andra saker:

Det är fullt möjligt att jag måste låna om denhär boken och ta med mig den hem över helgen. Legenden om Sally Jones är så himla äventyrlig och spännande! Dessutom gillar jag att det är många bilder (på varje sida) i boken, man kan nästan säga att det är en bilderbok för ungdomar. Bilderna, mmm, de är som ett härligt varmt och mjukt hav att hoppa ner i nu mitt i hösten.

/ka

8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


