VARNING!!

Fy vad jag är besviken på den här boken. Tyckte den verkade spännande med upplägget att boken började med huvudpersonens begravning (fast med tom kista).

Visserligen sa Karin att hon inte orkade läsa klart den men vi brukar tycka lite olika om böcker så jag höll hoppet uppe.

Nu har jag läst drygt 100 sidor och nu ORKAR jag inte med mer. Tråkigt språk, oengagaerade personer, banala beskrivningar av människorna, deras utseende och kläder.

Boken ni nog gör bäst i att undvika är Deluxe av Anna Godbersen.

Eller vad tycker NI??

Är det någon som tagit sig igenom hela boken? Blir den bättre? Ska jag fortsätta?

 

Tycker i alla fall klänningen på framsidan är helt fantastisk.

/Sofia

7 Responses to “VARNING!!”


  1. 1 maria 27, oktober, 2008 kl. 3:08 e m

    Jag har läst den, och jag gillade den faktiskt, fast jag inte brukar gilla historiska böcker. Men smaken är som baken…

  2. 2 flaskpostensofia 27, oktober, 2008 kl. 3:52 e m

    själv brukar jag älska historiska böcker! så det är konstigt att jag inte gillar den. Hmm kanske ska ge den ett nytt försök vid ett senare tillfälle.

  3. 3 flaskpostenkarin 28, oktober, 2008 kl. 8:18 f m

    Hörru Sofia – vi kanske ska fira att vi tyckte lika denhär gången?!

  4. 4 flaskpostensofia 28, oktober, 2008 kl. 10:56 f m

    Jaaa! absolut. kanske kan fira lite extra på fredag?

  5. 5 flaskpostenkarin 28, oktober, 2008 kl. 10:58 f m

    Det tycker jag låter som en finfin idé. Det gör vi!

  6. 6 Therese 28, oktober, 2008 kl. 3:00 e m

    Jag tog mig igenom boken och visserligen tyckte jag den var ganska seg men ändå ok. Jag kan hålla med om att inledningen av boken lovade mer än den höll så lite besviken är jag.

  7. 7 sofia 28, oktober, 2008 kl. 11:04 e m

    hmm seg alltså rakt igenom. Jag har nu lämnat igen boken på biblioteket så den kommer nog inte få någon mer chans..


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


