Flaskposten-Karin varnar också!

Jag hatar böcker som försöker vara roliga fast de inte alls är det. Roliga alltså. Och denhär boken är verkligen inte rolig – åtminstone är det inte min typ av humor direkt. Kanske att ni tycker annorlunda? Hoppas det!

Boken jag har läst heter Gregs bravader – Dagbok för alla mina fans och är skriven av en amerikansk snubbe vid namn Jeff Kinney. Jeff jobbar med att utveckla onlinespel till vardags och skriver böcker när han är ledig. Boken Gregs bravader ser i och för sig rätt kul ut när man bläddrar inuti, men jag fnittrar inte ens till när jag läser. Det gör jag å andra sidan inte heller när jag läser Berts dagbok eller Sune-böckerna heller. Jag är nog en sur tant helt enkelt. Så: om du gillar att läsa om Bert och Sune, kanske du ska testa Gregs dagbok också. Den har gjort stor succé i USA. Kolla in den amerikanska hemsidan också, vettja!

/Flaskposten-Karin

1 Response to “Flaskposten-Karin varnar också!”


  1. 1 RoderickJohansson 30, oktober, 2008 kl. 3:12 e m

    Hej!
    Jag gillar dagbok för alla mina fans även om jag håller med karin om humorn (lite var roligt)
    Det jag gillar är stilen på boken den har ett speciellt utförande.
    det jag också gillar är hur föräldrarna beter sig och hur graig/huvudperson(tror han hette så)reagerar och vad han gör därefter.

    5/10 betyg


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


