Pärlor, pärlor, pärlor!

Å, vilken fullständigt vacker bok jag precis har läst:

Såhär är det: Sonja (som liknar Nalle Puh) har det hemskt. Hon saknar sin pappa så att det gör ont. Han är nämligen Borta. Nej, det är inte så att Sonjas föräldrar är skilda och att Sonja bor hos mamman. Pappan är inte död heller. Men han är Borta. Och en natt, när saknaden är som värst, bestämmer sig Sonja för att trotsa sina rädslor och hela den långa vägen till pappa. Så det gör hon. Och åh, så många läskigheter hon måste passera innan hon kommer fram…

Pärlor till pappa av Maud Mangold och Sassa Buregren är så himla fin att jag bara vill gråta. Så nu gör jag det en stund innan jag åker till jobbet.

/flaskpostenkarin

2 Responses to “Pärlor, pärlor, pärlor!”


  1. 1 flaskpostensofia 28, oktober, 2008 kl. 10:56 f m

    Den är UNDERBAR!!!! En av de finaste böcker jag någonsin läst. Jag gråter också när läser den.

  2. 2 Johanna 31, oktober, 2008 kl. 3:25 e m

    Nu har jag också läst och håller med! Jättefin, poetisk, och jag älskar bilderna de passar in så bra med sin lite suddiga stil!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


