Ka läser Bläckdöd

Såhär när nästan alla skolelever har lov är jag riktigt avundsjuk. Tänk om jag fick ligga hemma i mitt favorithörn av soffan, insvept i den stora gröna filten, och bara läsa! I stället jobbar jag och gör en massa roligheter på bibblan: Spökpyssel, ord- och textverkstad, konsert med häx- och trolltema samt en ruskig varulvsstund är bara lite av allt det Västerhaninge bibliotek har bjussat på under veckan. På tåget till och från jobbet träffar jag arbetskamrater och så pratar vi. Sen lagar jag mat, äter och pratar lite med K. Allt dethär är kul, javisst, men:

BLÄCKDÖD ropar på mig.  Det känns som att Cornelia Funkes bok skriker: kom hit, Ka, kom och sätt dig med mig! Vi kan ha en helt underbar stund tillsammans! Bara några timmar, kom igen!

Och jag vill så gärna. Har kommit till sidan 567 nu, och är ledsen över att jag bara hinner läsa några småsnuttar här och var. Bläckdöd (och de båda tidigare delarna i serien) behöver mer tid än så. Med Bläckdöd vill jag sitta helt ostörd flera timmar i sträck.

– Men sluta gnälla då, Ka! Nu är det snart helg!

Ja, jag vet, men då ska jag göra en massa andra grejer. Inte en rad kommer att bli läst. Buhuuu.

3 Responses to “Ka läser Bläckdöd”


  1. 1 Marty 31, oktober, 2008 kl. 1:47 e m

    Synd att du inte hinner läsa! Jag ska iallafall läsa högt för min mamma ur Bläckdöd XD!

  2. 2 flaskpostenkarin 31, oktober, 2008 kl. 2:11 e m

    Det låter så himla mysigt, Marty! Hoppas att ni inte läser fram Hämplingen eller – ännu värre – Ormhuvud, bara…

  3. 3 flaskpostenkarin 31, oktober, 2008 kl. 6:34 e m

    Å, jag blev sjuk idag och har läst ut Bläckdöd i soffan. Nu är det bara stackars mig för hela slanten och en massa böcker. Fast i morgon åker jag bort!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


