Mitt boktips: Skulduggery Pleasant

Hallå, gott folk! Varsågoda, här får ni en läsarrecension på morgonkvisten! R.J har läst Skulduggery Pleasant av Derek Landy. R.J. gillade den och skickade ett mail till flaskpostarna@gmail.com (Det kan du också göra om du har något bra tips). Såhär skriver R.J:

Stephanie är 13 år och går i skolan som en vanlig flicka i alla fall tills Stephanie och hennes föräldrar får ett arv. Föräldrarna fick nåt minns inte vad. Stephanie fick ett gammalt hus. En dag när Stephanie är ensam i natten i huset, kommer en mystisk figur och om inte Skulduggery Plesant kommit i sista sekund hade nog hon varit död. Skulduggery Pleasant är en ruggigt bra bok. Den har Fantasy, action och rysare.Det jag också gillar är att den har ganska bra humor som kommer i sämsta tillfällen till exempel:

-Varför hjälpte du mej inte utbrast Stephanie förtvivlat. – Ett skosnöre hade gått upp svarade Skulduggery. – VA RISKERADE DU MITT LIV FÖR ETT SKOSNÖRE!!! – Man kan ramla svarade han. – VA!!!!!! – Nej jag bara skämta jag går så lätt så jag behöver inte oroa mig för det.
(OBS:Ingen komedi book)
Nåja jag hoppas ni ser det här och vill läsa boken tro mig ni blir inte besvikna.

PS. Läs mer om Skulduggery här. DS.

2 Responses to “Mitt boktips: Skulduggery Pleasant”


  1. 1 Vitnos 3, november, 2008 kl. 4:30 e m

    Ja! Den här är jättebra. Och nu har tvåan precis kommit ut. Jag ska precis sätta tänderna i den.

    Hälsningar Russet Vitnos

  2. 2 flaskpostenkarin 3, november, 2008 kl. 7:50 e m

    Jag råkar veta att R.J. läser del två just nu. Han har nämligen fått mitt recensionsexemplar och kommer att skriva lite om den här sen. Kul va?


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


