Tre fina bilderböcker

Jag tänker inte skriva så mycket om de här böckerna. Bara att de är tre små pärlor bland bilderböcker.

ast

Spyflugan Astrid flyger högt av Maria Jönsson

knl

Kanel och Kanin letar efter sommaren av Ulf Stark och Charlotte Ramel

monsterpest_preview

Monsterpest av Kalle Güettler, Rakel Helmsdal och Áslaug Jónsdóttir

/Sofia

2 Responses to “Tre fina bilderböcker”


  1. 1 Johanna 9, november, 2008 kl. 5:24 e m

    Jag håller fullständigt med dig! Det är så underbart att Spyflugan Astrid och alla små släktningarna är tillbaka! Och den här nya Kanel och Kanin spöar ju den förra och Monsterpest är en av de skönaste böckerna om att vara sjuk som kommit ever ever 🙂

  2. 2 sofia 9, november, 2008 kl. 10:11 e m

    ja exakt! ville eg. skriva mer om böckerna men så hände det massa saker så jag inte riktigt hann med det.

    kanel och kanin letar efter sommaren är verkligen bättre än förra. och jag känner igen mig så när de går där och letar. det gör jag också.


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


