Hurra, nu har jag läst en fnitterskrattbok mitt i november!

Tillhör du dedär som blir alldeles grå och ledsna när det är november? Jag gjorde det förut. Men inte nu längre. För i förrgår läste jag Jag, Dante och miljonerna och blev så himla glad. Jätteglad!

Jag, Dante och miljonerna

Jag, Dante och miljonerna

För såhära: Helge jobbar på en tjusig bank. Hans högsta önskan är att bli en av de tre delägarna. Gissa om lyckan är fullkomlig när en av gubbarna går i pension och Helge får den finaste portfölj han någonsin sett?!

Men något går fel. En hel hoper olyckliga omständigheter gör att Helge genast blir misstänkt för en miljonstöld från banken som han just börjat jobba på. Förtvivlan och katastrof! Det är lika bra att fly – rakt ut på soptippen. Och vad som händer där kan du ju bara ana när du spanar in omslaget.

Grip nu tag i första bästa vuxen och gör en första koll: har den vuxna humor? Inte, då är det kört. Hitta en annan vuxen. Sätt den vuxna ner i en mjuk soffa och öppna boken. Placera den sedan i den vuxnas kladdfria händer (nej, Birgitta, tvätta bort motoroljan först!) och tryck på startknappen, eller säg helt enkelt: LÄS. Luta dig tillbaka och njut.

Det är Frida Nilsson som har skrivit Jag, Dante och miljonerna. Vem då? frågar du. Jamen du vet hon med alla de andra böckerna som vi på flaskposten gillar. Du vet Apstjärnan, Hedvig!, Kråkans otroliga liftarsemester osv… Frida har ju för tusan också varit programledare för Hjärnkontoret också. Fattar ni vad coolt?

Hej hopp!

/Flaskposten-Ka

PS. Här kan du lyssna Jag, Dante och miljonerna också.

8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


