Mitt boktips x 2

När jag kikade i vår boktipspärm som man kan skriva i här på biblioteket såg jag att den fyllts på med två nya tips sen sist, kul! Här kommer tipsen! Det första är inlämnat anonymt och det går ju självklart också bra.

lilla huset på prärienTips nr 1: Det lilla huset på prärien av Laura Ingalls Wilder

Jag valde att läsa boken för att jag blev tipsad av mina föräldrar.

Boken handlar om Laura som åker omkring i sitt land med sin familj, som består av Caroline, Mary, Cerry, Charles och Laura själv.

Det som är så bra med boken är att den är händelserik! Tumme upp!

Boken passar för flickor i alla åldrar!

 

Kidnappare på nätetTips nr 2 kommer från Viola 12 år och är Kidnappare på nätet av Lena Lilleste

Boken handlar om två killar som är tonåringar som är lite busiga och röker och busar med dumma saker.

Det som är så bra med boken är att man fattar den bra.

Boken passar: ungdomar

1 Response to “Mitt boktips x 2”


  1. 1 lena kjersen edman 29, november, 2008 kl. 2:53 e m

    Hej alla som är sugna på att läsa de både mysiga och spännande böckerna om familjen Wilder på nybyggartiden i USA.
    Den bok som ”anonym” tycker så mycket om är nummer 2 i serien. Allra roligast är det ju om böckerna i sviten, som handlar om familjens olika flyttningar, kommer i tidsordning när man läser dem (Så tycker i alla fall jag.)
    Om den boken finns inne på bblioteket, så föreslår jag att du börjar med ”Lilla huset i stora skogen”.
    Lena K E


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


