Plötsligt var jag liten igen

I fredags lämnade en mamma in en bilderbok på biblioteket där jag jobbar. Det var en liten bok i en stor hög av böcker men för mig stack den ut och träffade mig som en kanonkula.

Det var en bok jag var otroligt fascinerad av som liten. Där finns den fattiga kungen som inte har en krona utan hatt. Prinsessan och prinsessans kompis Bengt. Billy i djuraffären. Ondsinta tjuvar. Och sökandet efter det perfekta vaktdjuret – en drake.

9789185633234 Boken är Födelsedagspresenten av Jan Lööf.

Först vågade jag nästan inte läsa den nu när jag blivit vuxen men kunde inte låta bli. Och oj, jag tycker absolut fortfarande om den massor!

Fast… jag tycker lite synd om draken som kidnappas från sitt hem och tvingas bli vaktdrake.

/Sofia

3 Responses to “Plötsligt var jag liten igen”


  1. 1 Ida 8, december, 2008 kl. 1:28 e m

    C använder den på våra sagostunder hela tiden!

  2. 2 flaskpostensofia 8, december, 2008 kl. 2:25 e m

    Vad roligt!! den är så fin så fin.

  3. 3 Maria 8, december, 2008 kl. 5:05 e m

    Åh, jag läste också den när jag var liten. Hade den som pixi-bok. Den är helt sönderläst.


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


