Överst i jullovsläshögen

Överst Samurajens döttrari min läshög som jag staplar inför julhelgen ligger just nu en jättespännande bok (jag vet för jag har redan läst två tredjedelar!) som heter I Mästarens skola. Det är första delen i en blivande serie av författaren Maya Snow. Serien heter Samurajens döttrar och utspelar sig i Japan på 1200-talet.

Det har kommit flera olika samurajboksserier den senaste tiden och både Japan och samurajer är ju jättepopulära ämnen. Det ovanliga och roliga med den här boken är att det är två flickor som försöker bli samurajer, något som egentligen inte är tillåtet, men genom att förklä sig lyckas de ta sig in på en berömd samurajskola som tjänare, och det är tur för där kan de hålla sig gömda för sin farbror som förrått familjen och dödat deras far, men nu även är ute efter dem…

Otroligt spännande! Jag tycker att det påminner lite  om Drakväktarserien av Carole Wilkinson i läskänslan och det är ju en riktig favorit!

/Johanna-som-tycker-att-regndropparna-ska-bli-snöflingor-NU!

Ps. Vad har ni i era jullovshögar?

2 Responses to “Överst i jullovsläshögen”


  1. 1 sofia 16, december, 2008 kl. 4:45 e m

    jag har Blodsband!! Andra delen om Darkside alltså. Jiiihooooooo.

  2. 2 Johanna 17, december, 2008 kl. 7:50 f m

    Oh det måste ju bli perfekt julrys!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Flaskposten på Facebook


