Darkside 2 – spännande skräckläsning

I jul har jag läst den ohyggligt spännande och ruskiga fortsättningen på Darkside: Blodsarv av Tom Becker.

9789132152788cJohanna skrev om ettan här. I Blodsarv fortsätter äventyret för Jonathan Starling i den undangömda sidan av London/Lightside – i Darkside. Invånarna i Darkside är fortfarande otäcka, elaka, egoistiska, grymma och oberäkneliga.

Att man som läsare inte riktigt vet vem det går att lita på tycker jag är bland det mest spännande med boken. Vad som helst kan hända och vem som helst kan flippa ur och bli helt galen.

Jonathan och privatdetektiven Carnegie (som förövrigt är en vargmänniska) hamnar i ett hemskt maktspel där släktingar till Jack Uppskäraren är inblandade. Samtidigt fortsätter Jonathan sökandet efter sin försvunna mamma och upptäcker att de två händelserna – maktspelet och mammans försvinnande – kan ha ett samband. Frågan är bara vad?

Tredje boken i serien heter Nighttrap och kom på engelska förra året, fjärde boken Timecurse och verkar komma på engelska i år.

/Sofia

4 Responses to “Darkside 2 – spännande skräckläsning”


  1. 1 flaskpostenJohanna 6, januari, 2009 kl. 12:40 e m

    Låter ju som ett riktigt vinterruskvädersboktips! Fast jag har en tendens att bara läsa del ett i de flesta serier, det finns ju jämt så mycket man vill läsa och ettan känns för det mesta som höjdpunkten i de serier jag ändå läst. Tyckte du att Blodsarv var i samma klass som ettan?

  2. 2 flaskpostensofia 6, januari, 2009 kl. 3:51 e m

    ja det tycker jag! men håller med om att ettan oftast är bäst. I tvåan i det här fallet hände det väldigt mycket och det finns många upplägg inför trean men tvåan blev ändå inte en ”jag är bara en bok som kommer mellan ettan och trean”.

  3. 3 FlaskpostenJohanna 7, januari, 2009 kl. 1:43 e m

    Då låter det bra! Får med andra ord ta på mig 1800-talsstassen och bege mig till Darkside igen…

  4. 4 sofia 7, januari, 2009 kl. 4:43 e m

    jepp bara att svida om!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


