Mitt boktips: Emma

e Bok: Emma

Författare (och tecknare): Kaoru Mori

Boken handlar om: Emma, en piga i Longon och hennes kärlek till William som är en rik man. Det finns absolut inga möjligheter som helst att Williams familj skulle tillåta honom att gifta sig med en piga.

Så här tycker jag om boken: en av de bästa serierna jag har läst!!!! Jag tror att det är sju böcker i serien. (Det stämmer tillägger S)

Tipsade gjorde En cool tjej, 12 år

Sofia lägger till: jag håller med En cool tjej, Emma är en väldigt bra, spännande och välgjord serie.

4 Svar to “Mitt boktips: Emma”


  1. 1 Becca 15, januari, 2009 kl. 10:35 f m

    Den låter bra. Skulle hjärna vilja låna den nån gång.

  2. 2 Rochan 15, januari, 2009 kl. 10:37 f m

    Den låter bra. me du kanske skulle kunna skrive vad dom andra böckerna hetter och kanske skriva lite om dom men anars var den bra.

  3. 3 Bettan och Nettan 15, januari, 2009 kl. 10:38 f m

    Vi tycker dte låter jätte bra! Ska Absolut låna den nån gång!

  4. 4 sofia 15, januari, 2009 kl. 12:39 e m

    Alla böckerna i serien heter ”Emma”, fast Emma 2, Emma 3, Emma 4 osv. Borde finnas på de flesta bibliotek – annars kan ni alltid lämna inköpsförslag.

    Hela serien kan man säga handlar om Emma och Williams kärlekshistoria, hur de blir motarbetade av hans familj. Sen händer det flera ”vid sidan om”-historier också som är spännande t.ex. dyker Williams ”försvunna” mamma upp…


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

Flaskposten på Facebook