Gammal post och hur gick det sen (ja det kommer handla om Bella och Edward)

I gamla Flaskposten (som fortfarande inte funkar) skrev jag den 19/11 2006 följande inlägg:

”Vissa böcker vill jag bara läsa och läsa i för att de är så bra. Men samtidigt inte – för då tar de slut!

En sådan bok är Stephenie Meyers Om jag kunde drömma. Den har jag precis läst ut och måste tipsa om:

kdl

Bella flyttar till den lilla staden Forks. Där det nästan alltid regnar! I skolan träffar hon Edward och blir kär!

Till en början verkar han hata henne – det visar sig dock sen att han blivit kär i henne också.

Att vara kär i någon är inte alltid lätt. Särskilt inte när det visar sig att den man är kär i är vampyr! Och det är precis vad Bella upptäcker om Edward.

Spännande, läskigt och romantiskt!

Meyer har en bra hemsida. Kolla in den! Jag upptäckte till min glädje att det kommit ut en del två i serien (men inte i Sverige, än hoppas jag!) och att flera delar är planerade.

Ok, jag vill att del två ska komma till Sverige genast för jag vill läsa fortsättningen NU!!!”

Hur otroligt populär boken har blivit har väl ingen missat? I höstas kom också filmen, Twilight, som även den har blivit en succé.

Själv har jag nu läst alla fyra böckerna. Bäst gillar jag ettan och fyran, Breaking dawn, som kommer på svenska i mars med titeln Så länge vi båda andas.

Filmen har har jag också sett och tyckte den var bra men att böckerna är bättre. MEN inte nog med det. På jobbet håller just nu jag och en kollega på att ordnar en Twilightnight. Den går av stapeln 22/1 och är redan fullbokad! Vi kommer ordna (minst) en Twilightnight, för reservlistan är även den redan fulltecknad.

Så att boken Om jag kunde drömma är populär går det inte att ta miste på. Det ska bli jätteroligt att träffa alla som kommer på träffarna och diskutera boken (och filmen).

Rapport om Twilightnight kommer!

Och förresten, ni har väl inte missat den jättefina och informationsrika bloggen Twilightsweden?

/Sofia

3 Responses to “Gammal post och hur gick det sen (ja det kommer handla om Bella och Edward)”


  1. 1 Rochan 15, januari, 2009 kl. 10:41 f m

    den låter så himla bra jag har inte läst den eller sätt filmen men jag sulle gjärna göra det.

  2. 2 sofia 15, januari, 2009 kl. 12:36 e m

    Hej! ja gör det! Ett tips är att läsa boken först och sen se filmen. Hoppas du gillar boken (och filmen)!

  3. 3 FlaskpostenJohanna 15, januari, 2009 kl. 2:30 e m

    Håller med läs absolut boken först! Filmen var inte alls lika vampyrig tycker jag.

    Tycker det ska bli jättespännande att höra om Twilightnight sen!

    Kul idé att bjuda in någon från ett förlag och göra en specialkväll kring ett sånt här bokfenomen. Man stannar ju ofta vid själva författaren när man ska ordna program som författarbesök, men det skulle ju gå att göra evenemang där man bjuder in även andra t.ex. några som har en fan-sida på nätet om någon bokserie eller författare och sånt också.


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


