Teparty på soptippen

Jag, Dante och miljonerna

Jag, Dante och miljonerna

Nu har jag läst en av mina favoritförfattare=Frida Nilssons senaste bok= JAG, Dante och miljonerna.

Karin kom på det finfina ordet ”fnitterskrattbok” när hon hade läst den och jag håller med! Det här är en blixt- och dunderrolig bok och bäst tror jag att den passar för HÖGläsning så att man är flera som lyssnar på den samtidigt!

Precis som i flera av Frida Nilssons tidigare böcker (Kråkans otroliga liftarsemester + Apstjärnan) handlar det om människor och djur som blir bästa kompisar och lever livet ihopdricker te, uppfinner och ger sig ut på äventyr av bästa slag!

Den här boken får mig också att tänka på en annan soptippare, nämligen gamla barndomskompisen SkrotNisse

/FlaskpostenJohanna

Ps. Nu har jag börjat skriva in barn- och ungdomsböckerna jag läser i år på en LISTA här på Flaskposten. Ds.

8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


