Mitt boktips: om barnen Baudelaire

Frida, 14 år (den 30/3 – grattis i förskott) vill tipsa om:

snicketBok: Syskonen Baudelaires olycksaliga liv, första delen heter En olustig början

Författare: Lemony Snicket

Boken handlar om: Det är tre barn som är föräldralösa efter att deras föräldrar dött. Barnen får då bo med en släkting som är elak.

Så här tycker jag om boken: Den är verkligen bra men den är nog för de äldre barnen.

Missa inte Lemony Snickets underbara hemsida. Jag gillar speciellt de här videofilmerna. Och psst det finns hela 13 böcker om barnen Baudelaire. Samt en film.

/Sofia

1 Response to “Mitt boktips: om barnen Baudelaire”


  1. 1 lena kjersen edman 4, mars, 2009 kl. 11:38 f m

    Å, jag håller med Frida! Jättebra böcker!
    De som har missat att läsa om syskonen Baudelaire har missat att läsa något som är så himla sorgligt – så man tjuter av skratt!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


