ULF STARKska tänkvärdheter

Läste något som jag tyckte var SÅ bra i tidningen nyss:

En gång, när jag var i trettonårsåldern, blev jag rekommenderad en bra bok av ett bokhandelsbiträde med röda naglar i Bandhagen.

Nästa vecka var jag där igen.

– Var boken bra? undrade hon. – Ja, sa jag. Har du en likadan?

Då sa hon att bra böcker inte är likadana. Hon sa att det som är bra med bra böcker är att de är olika. De är bra på sina egna sätt.

(DN Kultur 24/2-09)

Tänk vad bra att tänka på när man har läst en jättebra bok som man kanske genast längtar tillbaka till, eller vill ha mer av, men sen inte hittar någon ny som ger samma bra känsla så där direkt.

Då kanske hemligheten är att titta sig omkring i en helt annan bokhylla, och plötsligt nån dag, så står en sådan där alldeles-extra-bok där och väntar på en igen! 

Det var Ulf Stark som hade skrivit det där i tidningen (tillsammans med ännu fler tänkvärdheter). Ulf Stark är verkligen en sann FlaskpostenJohanna-favorit!

OBS! Om du vill läsa en finfin intervju med Ulf Stark (kanske den bästa?) där han säger såna fantastiska saker som att ”fantasier är ju en del av verkligheten. Alla människor går omkring med sjuttio procent fantasier”, så finns den att klicka fram HÄR!

/Johanna

2 Responses to “ULF STARKska tänkvärdheter”


  1. 1 sofia 25, februari, 2009 kl. 9:42 f m

    jag hurrar också för Ulf Stark!!

  2. 2 flaskpostenkarin 25, februari, 2009 kl. 12:38 e m

    Och jag vill ju inte vara sämre: heja!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


