Jordglobspaket & skolavslutningsfrisyr

Måste bara slå ett tipsslag för böckerna om Nisse av Lena och Olof Landström, ni vet Bu och Bä-”föräldrarna”!

Vi har precis fått in sprillans nya exemplar av gamla favoriterna Nisse hos frisören och Nisse går till posten. Det är enkla historier om alldeles extraspeciella vardagshändelser berättade med jättefina bilder och text. Jag gillar jättemycket och får nostalgikänslor och tänker på att det var samma sak med den ännu äldre favoriten Kalles Klätterträd som brukar gå på TV lite då och då, och som Landströmmarna också har varit med och gjort. Så fina grejer! Lena har dessutom gjort underbara flodhästbilderböcker.

Ut och Landströmma är mitt bästa tips i måndagsdiset!

/Johanna

1 Response to “Jordglobspaket & skolavslutningsfrisyr”


  1. 1 Sofia 9, mars, 2009 kl. 6:05 e m

    Nisse-böckerna är toppen!! jag har också köpt de ”nya” Nisse till mitt bibblo. Hoppas de kommer snart.

    och kalles klätterträd är bästa favoritprogrammet! det och magister flykt.

    ”Mitt i stan bor en kille, som heter Kalle. Och kalle har ett trääääd”


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


