Flaskpost från Ulf Stark!

En riktig favorit hos oss Flaskpostare är Ulf Stark. Gissa om vi blev glada när han ville vara med och svara på några frågor!

FLASKPOSTEN INTERVJUAR: ULF STARK

sbis-debutantdag12mars09-0033 1.   Hur kom det sig att du blev författare?

Riktigt varför man blir det man blir vet man väl aldrig. Men jag var bra på att hitta på när jag var liten. Och tyckte om att höra sagor och berättelser. Och att läsa. Så måste det väl finnas ett behov av att säga något (till sej själv om inte annat) också.

2. Har du någon ny bok på gång?

Ja. Några stycken. I höst kommer en bilderbok med supersnygga bilder av Anna Höglund och min text som heter Amos och Soma. Och nästa vår kommer Pusspojken.

3. Har du någon favoritbok bland dina egna böcker?

Dårfinkar och dönickar, Amos och Soma, Kan du vissla Johanna.

4. Vad är roligast respektive tråkigast med ditt jobb?

Roligast är att hitta på och att skriva när man har flyt. Tråkigast är när man inte kommer på vad man ska skriva.

5. Vilken superkraft skulle du vilja ha och varför?

Hjärnkraft och kärlekskraft. Varför? Tänk er bara själva.

Avslutningsvis sex snabba frågor. Vilken är din/ditt favorit:
– rätt:
strömming
– ställe: stranden
– färg: blått
– djur: hund
– bok:
Nalle Puh
– webbsida: ingen

Ulf har skrivit massor av bra, spännande, roliga och sorgliga böcker.

dd

Själv gillar jag t.ex. Dårfinkar och Dönickar,

a1

En stjärna vid namn Ajax och

kanelochkanin_webkal1

böckerna om Kanel och Kanin. Vilka gillar du?

/Sofia

3 Responses to “Flaskpost från Ulf Stark!”


  1. 1 FlaskpostenJohanna 1, april, 2009 kl. 2:01 e m

    PUSSPOJKEN låter som en mysig bekantskap!

    Jag har tyckt om alla böcker som jag har läst av Ulf Stark, men min absoluta favorit är Dårfinkar & Dönickar! och i slutet av april ska jag gå och se föreställningen i Skärholmen också, blir intressant…

  2. 2 Benjamin Alukic 9, oktober, 2012 kl. 1:15 e m

    Hej Ulf! Vi är klass 5A från hanemålaskolan i Nybro, Som just har läst ut din bok Sixten. Vi undrar varför du skriver ”säjer” med J istället för G?. Det stavas ”Säger”!. Vi tyckte att boken var ganska bra.
    Hälsningar från klass 5A

  3. 3 Sofia 9, oktober, 2012 kl. 1:24 e m

    Hej Benjamin och klass 5A! Det här är inte Ulf Starks blogg så jag tror inte han kommer att se er fråga. Intervjun ovan har vi på Flaskposten gjort med Ulf Stark.

    Om ni vill komma i kontakt med Ulf kan ni mejla förlaget Bonnier Carlsen som gav ut boken Sixten och fråga om de kan föremedla frågan vidare till Ulf. Här är en länk till förlagets hemsida där ni hittar kontaktuppgifter: http://www.bonniercarlsen.se/

    Bästa hälsningar Sofia/Flaskposten


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


