Hem till Astrid och Isdraken i påsk

Eftersom det är så lugnt här på biblioteket idag (de flesta har väl åkt iväg på påsklovssafari eller något annat festligt), så har jag passat på att gå på museum!

Det är faktiskt sant. Jag har varit hemma hos Astrid Lindgren på Dalagatan och tittat i alla rummen och på hennes fina saker.

Och det kan du också göra närsomhelst när du sitter vid en dator.  Museumet ligger nämligen på Astrids webbsida och det är jättefint gjort, och passar alla som precis som jag är nyfikna på hur folk har det hemma i sina lägenheter.

Sen är det lite extrabra att man inte ens behöver gå ut för att få komma in hos Astrid. Särskilt idag när det regnar, och särskilt idag när jag känner mig ganska förkyld och hängig, och särskilt också om man inte är i Stockholm. Ett riktigt bra påsklovsmuseum tycker jag!

Snart ska jag gå hem och vila upp mig och äntligen (något snigel-efter som vanligt) läsa Isdraken om Mik som inte alls verkar ha det lika fint hemma som Astrid hade…

Glad Påsk!

/Johanna

1 Response to “Hem till Astrid och Isdraken i påsk”


  1. 1 flaskpostenkarin 10, april, 2009 kl. 10:24 f m

    Åååå, så väldigt fint!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


