Du kommer att få rita i denhär boken!

Jag sitter och bläddrar i en jättefin bok och det kliar i fingrarna. För ÅH och AH och YEAH så härligt det kommer att bli att rita vidare på alla bilder som bara är halvfärdiga ännu… I Kluriga ritboken är nämligen den, som håller i boken, konstnär! Kluriga ritbokenLurigt, va?

Det är fullt av påbörjade bilder på varja uppslag och det står texter vid sidan om, till exempel:

Rita en färggrann drake

Vilka är det som dansar till musiken?

Vem hälsar astrounauten på?

Bild-börjorna är gjorda av olika människor och i olika stilar, och det är skönt att se att ingenting behöver vara rätt eller fel. Alla sätt att rita är bra! Nu packar jag ner boken i väskan och tar med den till min vän Hemulen som ska få ge den till sitt barnbarn. Jag säger bara: lyckliga barnbarn!

/Ka

2 Responses to “Du kommer att få rita i denhär boken!”


  1. 1 lena kjersen edman 3, maj, 2009 kl. 3:41 e m

    Förra helgen lekte Benjamin som är 5 år och Jonathan som är 8 år och jag. När vi inte spelade Alfapet, sparkade fotboll, byggde lego så ritade och målade vi i varsin ”Kluriga ritboken”.
    Vi visste inte att vi var tre konstnärer – men det är vi!

    De flesta målarböcker är så tråkiga att man tröttnar efter att ha målat en bild. Men den här tröttnade ingen av ossa på. Den är klurig, rolig, fin, spännande och – det bästa av allt – tjock!

  2. 2 flaskpostenkarin 3, maj, 2009 kl. 8:15 e m

    Å, det låter ju underbart! Och jag håller med – det bästa är två saker: 1) man upptäcker att man är en konstnär och 2) boken är så himla tjock att den egentligen aldrig tar slut på riktigt!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


