Mitt boktips: PIRATER! och HARRY POTTER

Nu har boktipspärmen inne på Vaxholms bibliotek fyllts på med några riktiga läsfavoriter som tar en till äventyrligare världar, härligt!

*******************************************************

Först är det ”13 snart!” som har läst och vill tipsa om Celia Rees bok Pirater!

Därför valde jag boken: Jag läste på baksidan på biblioteket och tyckte den lät bra!

Boken handlar om: En tjej som blir pirat typ 🙂 Det var länge sen jag läste den men ni måste läsa den! (Den e asbra!)

Det som är så bra med boken: Den var spännande och välskriven!

Boken passar: Alla som kan läsa! 🙂

*********************************************************

Och det andra tipset kommer från Astrid 13 år som har fastnat för J.K. Rowlings Harry Potter-värld.

Därför valde jag boken: Den fanns i min bokhylla. Jag hade inget att läsa så därför började jag på 1:a boken. Sedan var jag fast.

Boken handlar om: Harry Potter som är väldigt speciell. Han är den utvalde som ska döda den hemska trollkarlen Voldemort.

Det som är så bra med boken: Det handlar om en annan värld. Man vill själv vara en trollkarl eller en häxa.

Boken passar: För dig som gillar lite fantasy och äventyr.

8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


