underjordiska vänner som hjälper jorden

En kortis: Läs och titta i Stefan Castas och Anna Bengtssons nya bilderbok En natt på jorden!

Du kommer att få krypa ner i MASKvärlden och se hur maskarna som tillhör Avdelning 32 lever sina liv och gör jättefin jord till trädgården av nedfallna löv. Kärlek och allt finns med. Jättefin bok!

Nu går jag och stoppar den i bibliotekets Mijö- och Naturtemalåda tillsammans med en hel rad med andra böcker av Stefan Casta. Han är verkligen en fena på att skriva inbjudande naturböcker, tycker jag!

/Johanna

6 Responses to “underjordiska vänner som hjälper jorden”


  1. 1 AnnCharlott 8, maj, 2009 kl. 3:35 e m

    Mmm jag tycker också att ”En natt på jorden” är fantastiskt fin bok.

  2. 2 flaskpostenkarin 9, maj, 2009 kl. 10:16 f m

    Å, jag också!! Nästan allt som Anna Bengtsson tar i blir helt enkelt bäst! Jag minns till exempel Resan till Bortomhavet och Bollonexpeditionen.

  3. 3 Sofia 10, maj, 2009 kl. 7:56 e m

    maskar… huuuuuu. Hur är boken om man har maskfobi?

  4. 4 JOHANNA 10, maj, 2009 kl. 9:02 e m

    Sofia, då kanske den kan vara pytteliteläskig, du kanske kan börja med Pernilla Stalfelts maskböcker som uppvärmning och sen trappa upp, för det tycker jag den är värd 🙂

  5. 5 Sofia 11, maj, 2009 kl. 8:15 e m

    Stalfelts maskböcker gillar jag! De är inte läskiga, bara roliga. Ska kolla in Castas bok också, så länge det rör sig om tecknade maskar går det bättre än fotograferade (el. levande…).

  6. 6 Sofia 18, maj, 2009 kl. 12:34 e m

    Nu har jag läst om maskarna och blev bara lite lite äcklad…. Men visst är de fantastiska djur! Nästa gång jag är ute i en trädgård på natten ska jag lyssna efter sången.


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


