Hey hey hey alla vampyrintresserade runt om i vår vidunderliga värld!

Här kommer ni att få stifta (eller kanske återerövra) bekantskap med två 14-åringar: Kim och Juliane. Inger Edelfeldts bok Juliane och jag är helt enkelt direkt fantastisk. Räcker det för att ni ska fatta att ni måste läsa den NUUU? För såhär: jag är trött och mår illa och ska lägga mig i soffan ett slag. Juliane och jagMen först bara detta, ok då, jag skriver väl lite:

* VAMPYRER

* VARULVAR

* TOTALBLÅSTA KLASS”KOMPISAR”

* NATTLIGA SEANSER

* TVIVELAKTIGA KÄRLEKSFÖREMÅL

* MASSOR AV INSPRÄNGDA BOK-, MUSIK- och FILMTIPS

* m.m. m.m.

Inger Edelfedt har skrivit många, väldigt bra, böcker. En av de senare är Hemligt ansikte, som jag skrev om på Gamla Flaskposten.

/Ka – en syster i fördömelsen

PS. Juliane och jag kom ut redan 1982, när jag var fyra år. Man kan alltså säga att boken var rätt gammal när jag läste den för första gången: 1992. Det märktes inte då. Nu läste jag om den (alltså 27 år efter att boken gavs ut) och hakade upp mig på några småsaker, som att lunchen kallar för frukostrast och prov kallas för skrivningar. Men det är bara småpotatis. Blir du irriterad på sånt – dvs att det märks att böcker är gamla? Jag blir inte det. Jag gillar det. Men det har väl med min romantiska syn på det förflutna att göra. DS.

1 Response to “Hey hey hey alla vampyrintresserade runt om i vår vidunderliga värld!”


  1. 1 JOHANNA 12, maj, 2009 kl. 9:09 e m

    Kan bara hålla med. Det här är en bok som får en att vilja gå sina egna vägar, totalt underbar läskänsla!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


