Jag ser dig

Mårten Melins senaste bok, Jag ser dig är verkligen speciell på ett jättebra sätt. Testa läs den! Jag tittade på baksidan och kände mig inte så jättesugen, men så började jag ändå läsa lite och drogs direkt in i den här berättelsen om Ronja som börjar på en ny högstadieskola.

Det är en precis lika bra och annorlunda bok som Mårtens Jävla Lucia, tycker jag. Verkligheten övergår i något mer, utan att det blir fel och konstigt. Äh det går inte riktigt att beskriva, men det är så bra!

Boken som borde finnas i en ungdomsbokshylla på närmaste bibliotek (!) är utgiven av lättläst-förlaget Hegas, vilket betyder att den har lite större texten del bilder och inte är så tjock. Det gjorde att Jag ser dig gick blixtsnabbt att läsa till och med för en snigelläsare som jag. Det finns alltså ingenting att förlora, ge den här boken en liten liten bit av ditt liv, Mvh. miss Dramaqueen :)!

Ps. Här kan du läsa vår FlaskpostenIntervju med Mårten från i höstas. Ds.

/Johanna

2 Responses to “Jag ser dig”


  1. 1 Sofia 18, maj, 2009 kl. 12:32 e m

    Underbart bra!!! Läskig, romantisk, sorglig.


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


