Regnet öser ner – blir du glad?

Ute regnar det supermycket just nu. Det känns lite trist för jag ska gå på en utomhusfestival i kväll. Några som däremot vill ha regn är Lillefanten, Kanina och Maskot. De blir jätteglada när regnmolnen hopar sig och de får gå ut och leka – iklädda regnjackor, regnbyxor och regnhattar.

3811-3310-large

Även om jag själv inte blir så glad när det regnar så blir jag glad när jag läser Äntligen regn! av Camilla Lundsten. Underbart fina färger i hela boken och fantastiskt fina små figurer.

Eftersom det är en pekbok går den för mig snabbt att läsa. Vilken tur att det finns en bok till om de tre vännerna: Äntligen godnatt! Läs den också.

/Sofia

2 Responses to “Regnet öser ner – blir du glad?”


  1. 1 FlaskpostenJohanna 12, juni, 2009 kl. 12:47 e m

    Åh jag gillar också de här pekisarna :)! Så fina! Men jag ska nog på samma utomhusfestival som du ikväll (vi kanske ses!), så jag vill att det äntligen inte ska vara regn mer NU!

  2. 2 sofia 12, juni, 2009 kl. 5:02 e m

    kul att du också ska dit! hoppas vi ses.


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


