Alltså upptäck: KARTONGMICKLAR, RÄDISHAJAR och SNIFFELHÖNS!

1) Detta är inte solsting eller värmeslag 🙂

2) Det är bara jag som har jag frossat i tre alldeles GALNA, jag menar helt underbart galna BÖCKER, där man hittar dom här mycket speciella figurerna med flera!

3) Här kommer bild på böckerna, som jag ÄLSKAR mest just nu:

4) Böckerna heter Kossans matpaket, Väderhåren och Myggmedlet och det är norska Björn F. Rörvik som har skrivit så kul OCH Per Dybvig som har ritat. Jag kände inte till författaren sen tidigare, men Per Dybvig är ju pennan bakom spretiga bildfavoriterna i Kråkans otroliga liftarsemester och Arga Maja, HURRA (PER DYBVIG 4-ever)!

5) Det här är bilderböcker med rätt mycket text. Men låt er för allt i världen inte avskräckas, varken av det eller kanske de vilda, lite yxiga bilderna! Det är skrattfest och halsbrytande äventyr med en massa fantasi rakt igenom. Perfekta att HÖGLÄSA tillsammans med alla från 5 år och uppåt ungefär!

6) Böckernas huvudpersoner är den lite försiktiga Griskultingen och hans kompis, påhittiga och orädda Räven. Tillsammans hamnar de i äventyr när deras korsordslösande och dominospelande dagar avbryts av diverse FILURER. Säger bara det: Det finns många djurarter du inte känner till innan du läser de här böckerna…

7) Böcker som är så här UDDA+KUL kan vara lite svåra att upptäcka, så jag känner att det bara måste SLÅs ETT JÄTTESLAG för dem! Böckerna kom ut på svenska 2008, så de går att få tag på. Jag såg dem nyss i internetbokhandel till exempel och hittar du dem inte på ditt bibliotek, så önska vilt!

/FlaskpostenJOHANNA (som eventuellt är en svensk kartongmickelfröken)

1 Response to “Alltså upptäck: KARTONGMICKLAR, RÄDISHAJAR och SNIFFELHÖNS!”


  1. 1 flaskpostenkarin 29, juni, 2009 kl. 9:25 f m

    oooooOOOOOOooooooOOOOOOOooooo! Dessa böcker måste läsas mesamma omedelbart bums!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


