…kvar var bara en.

Hmm undrar om jag är extra lättskrämd än andra? Jag har precis läst klart En natt på Deamon Hall av Andrew Nance och jag tyckte den var läskig. Andra verkar inte alls ha tyckt att den var särskilt läskig. Läs t.ex. här.

ndhallI En natt på Deamon Hall blir fem ungdomar uttagna som finalister i en skrivartävling. Skräckförfattaren Ian Tremblin ligger bakom tävlingen och tillsammans med honom ska ungdomarna tillbringa en natt på Deamon Hall.

Deamon Hall är ett stort, skräckinjagande hus där det för många år sedan hände något hemskt som utplånade en hel familj. Ingen har efter det kunnat bo eller ens vistas särskilt länge i huset utan att bli vettskrämda. Skulle du vilja tillbringa en natt i ett sådant hus? Det skulle inte jag och jag fattar inte hur ungdomarna vågar…

Parallellt med historien om natten i huset får vi också läsa ungdomarnas egna spök/skräckberättelser. Och de är riktigt otäcka. Jag tycker även att berättelsen om vad som händer ungdomarna i huset är otäck – om än inte riktigt lika skrämmande som deras egna berättelser.

/Sofia

2 Responses to “…kvar var bara en.”


  1. 2 Sofia 13, juli, 2009 kl. 12:25 e m

    ha ha jag hade helt glömt att du läst och skrivit om den. Men det känns mycket bra att även du tyckte den var läskig.


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


