Mitt boktips – Karin, 31 år

Bok: Det är jag som är Lisa  Det är jag som är Lisa

Författare: Moa-Lina Croall

Därför valde jag att läsa boken: Jag tyckte väldigt mycket om Moa-Linas förra (och första) bok. Den är för vuxna och heter Sen tar vi Berlin.

Boken handlar om: Lisa som bor med farmor, pappa och storasyster Anna. Allt är rätt hemskt eftersom mamma har dragit utomlands för att förverkliga sig själv. Pappa är ledsen. Killarna i skolan dumma.

Det som är så bra med boken är att: Lisa får en kompis – inte vem som helst, utan en livs levande cirkusartist!

Boken passar för: den som gillar att läsa lite sorgliga böcker som det samtidigt händer mycket i. Dessutom: hämnden är ljuuuuvvvv….

/Hihi, det var jättekul att fylla i lappen på bibblan!

– Flaskposten-Ka

1 Response to “Mitt boktips – Karin, 31 år”


  1. 1 FlaskpostenJohanna 14, augusti, 2009 kl. 9:51 f m

    Karin, fint tips :)! Jag är mitt i den här boken och gillar det jag har läst hittills!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Flaskposten på Facebook


