Det som händer i den här boken vill ingen vara med om…

glöm

Visst har Glöm mig inte av Anne Cassidy en otäck framsida? Det väcker så många frågor: varför står det en barnvagn på en gräsmatta? Vem har blivit dragen i vagnen? Var är hon/han nu?

Innehållet i boken är också otäckt. Ett litet barn försvinner ur sin egen säng mitt i natten. Ett febrilt sökande uppstår och polisen dyker en dag upp hemma hos Stella, berättarjaget. Polisen har lyckats snoka reda på att Stellas mamma för 20 år sedan på något sätt var inblandad i ett barns försvinnande. Stella vet inte vad hon ska tro. Nutid och dåtid vävs ihop. Vem talar sanning och vad är sanningen?

Jag fick riktigt ont i hjärtat när jag läste den här boken. Den är fruktansvärd. Men också fruktansvärt bra.

/Sofia

4 Responses to “Det som händer i den här boken vill ingen vara med om…”


  1. 1 FlaskpostenJohanna 25, augusti, 2009 kl. 3:54 e m

    Spännande, jag tyckte att hennes förra bok En andra chans var så otäckt bra också!

  2. 2 Sofia 25, augusti, 2009 kl. 9:01 e m

    den har jag inte läst än!! men är jättesugen nu efter glöm mig inte.

  3. 3 FlaskpostenJohanna 27, augusti, 2009 kl. 2:19 e m

    Kan verkligen rekommenderas, ska långsamt kasta mig över Glöm mig inte :)!

  4. 4 flaskpostenkarin 3, september, 2009 kl. 3:03 e m

    Åååå, nu vill jag också läsa Glöm mig inte! En andra chans var väldigt bra, tycker jag!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


