Vilken toppen kompis!

Moni Nilsson och Per Gustavsson slår till med en dunderfin bok: Kompisen är för liten. kompisen_large

Kompisen är en söt och cool björn med sheriffstjärna och pistolbälte. Trots att Kompisen ser så tuff ut är han innerst inne rädd för det mesta. Vilken tur att han har Olivia som är stor och modig och som kan ta hand om honom!

Kompisen och Olivia är hos farmor och leker. Farmor tycker att de ska sitta stilla och pyssla. Pyssla är kul. Olivia är jättebra på att klippa. Särskilt när farmor somnar – då drar hon fram som ett jehu med saxen. Knipps knipps. Inget eller ingen går säker. Inte ens Kompisens öra

Läs och bli glad!

/Sofia

4 Responses to “Vilken toppen kompis!”


  1. 1 FlaskpostenJohanna 28, augusti, 2009 kl. 1:02 e m

    Åh jag känner redan på din beskrivning att det här är ”min tekopp”, jag kommer att älska! Tror den ligger i en ännu ouppackad kartong och väntar… hurra!

  2. 2 FlaskpostenJohanna 18, september, 2009 kl. 1:47 e m

    Det stämde!
    Det här är dagens FAVORITBOK nummer ett! Jag tror jag måste hitta en plats för den i min hemmabokhylla…

  3. 3 Sofia 18, september, 2009 kl. 2:50 e m

    vad roligt att du också gillade boken! Den är så fin och gullig. Jag gillade bl.a. när Olivia syr fast kompisens öra mitt på pannan.

  4. 4 FlaskpostenJohanna 23, september, 2009 kl. 3:32 e m

    Ja! Och sen är det kul på sista sidan där gammelfarmor gör en syinsats för örat :)!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


