Det är slut

mellan Gud och Linnea. Hon har tänkt på och förhållit sig till honom längre, men inser nu att det måste vara slut. Pia är död. Bästis-Pia har tagit sitt liv. Hon finns inte mer. Det är slut mellan Gud och Linnea.

Det är slut mellan Gud och mig av Katarina Mazetti

Jag har läst Det är slut mellan Gud och mig av Katarina Mazetti. Att läsa den är som att åka berg-och-dalbana. Hit och dit med de smartaste smarta, roligaste roliga tjejerna som blir bästa vänner väldigt snabbt. Och som liksom lever inne i varandras liv, samtidigt som de kanske har fler hemligheter för varandra än de själva kanske har velat tro.

Mer säger jag inte – läs så fattar du.

/Flaskposten-Ka

2 Responses to “Det är slut”


  1. 1 lena kjersén edman 4, september, 2009 kl. 9:43 f m

    Mina älsklingssidor i boken är avsnittet där flickorna beklagar sig över att det inte finns ångervecka när man väljer religion.
    (Hoppas att alla religionslärare känner till det kapitlet.)

    KAtarina Mazettis sorgliga roman är hur kul som helst. På det viset liknar den ”Pellas bok” av Claque.

    Pella och Linnea är mina vänner. Pia är den lockande som jag aldrig skulle våga drömma om att hon skulle vilja ha mig som vän.

    Tack Karin för att du påminner mig om Gud-boken, en av Katarina Mazettis bästa böcker alla kategorier. Den bästa?
    Nu ska jag genast läsa om ett annat favoritavsnitt i den, det som bland annat handlar om hur man väljer linje på gymnasiet
    ”December. Befolka en tundra med mig!”

    För vem vill inte bli rörmokare med latin som tillval!

    Lena K E

  2. 2 flaskpostenkarin 5, september, 2009 kl. 10:20 f m

    Åh, Lena, just exakt dedär detaljerna hade jag glömt! Tack för påminnelsen! Jag har Pellas bok hemma och försöker komma nära, men hon är så himla käck och jag känner mig lite itanför… :-/


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


