Ka lär sig räkna

Jag har alltid tyckt att det har varit svårt med matte.  När jag var yngre tänkte jag så mycket på hur svårt det var, att jag inte hade någon energi kvar när jag väl skulle försöka räkna läxorna eller talen i skolan. Det kan kännas lite trist såhär i efterhand. Men idag är jag glad. För till frukost i morse läste jag en jättebra bok som vill visa att det är…

KUL MED MATTE

Kul med matte av Kristin Dahl och Mati Lepp

När jag läser och bläddrar i boken tycker jag helt plötsligt samma sak. Det ÄR verkligen kul med matte. Bra va? Hoppas att ni också kan tycka det nu!

/Ka

2 Responses to “Ka lär sig räkna”


  1. 1 Sofia 17, september, 2009 kl. 11:42 f m

    jag HATADE matten från lågstadiet till gymnasiet, blev lite bättre sista året på gym.

    har grinat massor över att jag aldrig fattade hur man skulle räkna ut saker och ting. Borde kanske läsa Kul med matte för jag tycker fortfarande att det är trist att räkna…

  2. 2 flaskpostenkarin 22, september, 2009 kl. 7:42 f m

    Jag också! Grinat alltså. Fast nu tycker jag att det är rätt roligt att räkna. I alla fall på jobbet: hur mycket har jag kvar att handla för nu? Har jag råd att köpa in tio ex av Svenhammeds manualer? Nej, tyvärr. Buhuuu.


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


