ÖDLOR, gnistrande och glimmande, och LEJON, fagra, och…

människoätande människor i Märsta – jag älskar er, allihop!

Ni slingrar er in bland mina tankar och jag tror för några ögonblick att jag är ni. Eller att jag åtminstone känner er.

Hej alla flaskpostenläsare, jag heter Karin och har läst en bok som är sprängfylld av fenomenala dikter. Dikterna bildar tillsammans en lång text, och den känns helt klart starkare än många romaner. Ja: Britta, Klara och Tove har liksom klistrat sina ödleskinn över min hjärna.

Människoätande människor i Märsta

Aase Berg har skrivit många diktsamlingar, men med Människoätande människor i Märsta vänder hon sig för första gången till en yngre publik. Inte en sekund för tidigt tycker jag! Ni (vi) som vill träffa Aase Berg åker bums pang bom till Göteborrrrg, och kliver in på Bok- och biblioteksmässan för att uppsöka BOKBUREN – allra helst på torsdag kl 14-15. Då är Aase där tillsammans med Solveig Olsson-Hultgren. Och kanske även tillsammans med mig…

/Flaskposten-Karin

8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


