Flaskposten hurrar för Ponton

och årets kulturtidskrift är… PONTON!

ponton

Läs mer om den glada nyheten här och här.

/Sofia

3 Responses to “Flaskposten hurrar för Ponton”


  1. 1 FlaskpostenJohanna 1, oktober, 2009 kl. 2:51 e m

    Så himla kul! Jag tycker att Ponton är jättefin och brukar tipsa lärare som ska jobba med skrivande eller poesitema med någon klass om den som inspiration!

  2. 3 lena kjersén edman 2, oktober, 2009 kl. 8:14 f m

    Underbart!
    Jag blir så lycklig när det finne ett nytt nummer av PONTON att köpa på Kulturhuset. Den är en av de mycket få tidskrifetr som jag sparar sedan jag har läst den.
    MARTINA LOWDEN har betytt oändligt mycket för att Ponton ska bli så spännande och härlig som den är. Alla skribenterna är megaduktiga!
    Jag får rätt ofta e-brev och andra ledsna hälnsingar från läsande tonåringar som känner sig ensamma och mobbade av tjejkompisar för att de inte ä-l-s-k-a-r vampyren Edward.
    Dem brukar jag alltid tipsa(och trösta med) att de har läs- och skrivarkompisar bland alla de tonåringar som läser Ponton och skriver i Ponton.
    Biblioteksfolk i hela landet, känn er mission:
    Sprid Ponton utanför Stockholm –
    till HELA Sveriges läs- och skrivglada tonåringar!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


