Fylla år-filosofi-fyrverkeri!

Hurra och grattis idag igen för idag är det fredag, och dessutom en riktig fylla år-dag! Jag vet både någon som blir sitt första hela halva år och någon som blir en massa år just idag. BokPresenter och blommor på väg :)!

Passande nog har jag precis också varit och tittat i hyllan med alla nykomlingsböcker och hittat…

En alldeles födelsedagslysande bilderbok med en massa ”fylla-år-filosofi” i, som frågor sig om:
*Varför det heter att man fyller år när man har födelsedag?
*Vad fyller man åren med dåda? Ja det är väl olika. Glass, lego, bokmärken, Tv-mys, böcker och kompisar till exempel…

*Och man kanske egentligen håller på att fylla år hela tiden. Man fyller ju liksom på!

Mitt absoluta favoritställe i boken är det där med hamstrarna. Att de kanske borde få ha födelsedag varje månad istället, så att de hann ha lite fler kalas i sina ganska korta ungefär 2-3 åriga liv! Aldrig har jag sett så söta och festliga födelsedagsfirande hamstar bland ballonger på bild heller, fin fin fint ritat och skrivet av Emma Adbåge (hon har förresten en bildfylld-blogg), hurra igen, vilken bokpresent!

/Johanna

3 Responses to “Fylla år-filosofi-fyrverkeri!”


  1. 1 Sofia 2, oktober, 2009 kl. 10:09 f m

    och jag kom precis på en som fyllde år den 23/9: DU! Grattis Johanna!!!!!

    vi får fira nästa gång vi ses.

  2. 2 Sofia 2, oktober, 2009 kl. 10:10 f m

    och jag blir riktigt sugen på att bläddra i boken. Den verkar jättefin.

  3. 3 FlaskpostenJohanna 2, oktober, 2009 kl. 1:07 e m

    oh tack!
    Ja det är en riktig Sofia-bok känns det som :)!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


