Vem hittar flaskpost och läser den?

Halloj i havet!

Vem är du som läser Flaskposten? Jag undrar det väldigt mycket. Ibland skulle jag vilja skriva längre, mer reflekterande texter om barn- och ungdomslitteratur här – men om det mest är just barn- och ungdomar som läser, kanske en hel del av dem (ER!) tycker att det blir trist. Här kommer alltså två stycken frågegrejer, ni kan klicka i och rösta osv., så kommer jag (Sofia och Johanna – ni får ju göra hur ni vill för tusan 🙂 ) att försöka forma mina flaskpostningar efter svaren i fortsättningen. Låter det ok allihopa?

7 Responses to “Vem hittar flaskpost och läser den?”


  1. 1 Helena Ferry 4, oktober, 2009 kl. 1:15 e m

    Jag är helt för längre, mer reflekterande texter om barn- och ungdomslitteratur. Men är det samma sak som slingrigt och parentesfyllt..?

  2. 2 flaskpostenkarin 4, oktober, 2009 kl. 2:48 e m

    Tack för din synpunkt, Helena! Det är klart att dehäringa grejerna inte behöver hänga ihop, det är bara jag som brukar skriva som jag tänker, dvs i ett enda evigt sammelsurium, och här på flarran försöker jag tygla mig på ett mkt behärskat & tappert vis för att verka begriplig. Men så linkar förhoppningarna fram: jag kanske inte behöver kämpa så förjordat, utan bara skriva? Då blir det slinger. Därav den lite konstiga formuleringen. Men NEJ, det är klart att reflektion och parenteser inte är oupplösligt sammanlänkade i alla sammanhang.

  3. 3 Sofia 4, oktober, 2009 kl. 2:50 e m

    kanske vill man läsa alla slags inlägg. Ibland långa och slingrande. Ibland korta. Ibland vardagliga och lättlästa.

  4. 4 flaskpostenkarin 4, oktober, 2009 kl. 2:58 e m

    Precis, hoppas det 🙂

  5. 5 Helena Ferry 4, oktober, 2009 kl. 3:03 e m

    Håller med Sofia. Synd att man inte får rösta på alla alternativ. 🙂

  6. 6 Cilla 5, oktober, 2009 kl. 8:30 f m

    Ville kryssa för alla på den sista frågan men det gick inte… 😦

  7. 7 flaskpostenkarin 5, oktober, 2009 kl. 8:33 f m

    Helena och Cilla: nej, jag vet! Dumt! Bra att ni skriver det här i kommentarerna i stället, så att vi fattar vad ni vill ha!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


