Hardemos prinsessa är här!

I början av juli spekulerade jag i den nya Hedvig-boken: Hedvig och Hardemos prinsessa.

hdSkulle Hedvig och Hardemos Prinsessa, som egentligen är en pojke med namn Olle, bli vänner? Är Olle lika snäll som han ser ut? Kommer boken vara lika bra som de tre tidigare delarna?

Jag skrev också att jag längtade till september för då skulle boken äntligen komma ut.

Nu är det början av oktober och jag har fått svar på mina frågor. Och jag fortsätter säga hurra.

Hurra för fenomenala Frida Nilsson som ger oss de fina böckerna om Hedvig. Hurra för Hedvig, den finurliga flickan som hamnar i klistret fastän hon försöker göra rätt. Hurra för Olle med sina fina lockar och oförmåga att knyta rosetter. Hurra för vardagsfint drama som också är jätteroligt!

Ett extra hurra för Stina Wirséns teckningar som fick mig att skratta högt.

Hur gick det då för Hedvig och Olle? Vad blev svaren på mina frågor? Det skriver jag inte här. Läsa själva så får ni veta det. Ni kommer också få veta vad ett par smala purjolöksarmar kan göra….

/Sofia

7 Responses to “Hardemos prinsessa är här!”


  1. 1 flaskpostenkarin 6, oktober, 2009 kl. 5:34 f m

    …. och jag säger HURRA för ett superfint inlägg på Flaskposten! Å, vad spännande det ska bli att läsa boken! Jag har verkligen längtat efter Hedvig!

  2. 2 FlaskpostenJohanna 6, oktober, 2009 kl. 11:39 f m

    Oh, Frida Nilsson har en av de bästa fantasierna, tycker jag! Blir så himla sugen på att läsa nya HEDVIG NUUUU när jag läser detta hurra!

  3. 3 Sofia 6, oktober, 2009 kl. 9:21 e m

    Tack. Ni får läsa och berätta sen vad ni tycker. Hoppas det kommer fler Hedvig-böcker. Kanske ska vi skriva till Frida och fråga?

  4. 4 flaskpostenkarin 7, oktober, 2009 kl. 5:08 f m

    JAA!! GÖR DET, snäla, gör det NU!

  5. 5 £vin 11, december, 2009 kl. 8:19 e m

    hahahaha är den verkligen bra eller ??

  6. 6 Sofia 11, december, 2009 kl. 11:24 e m

    ja det är den! Precis som de övriga delarna i serien, särskilt den första som bara heter Hedvig.

  7. 7 FlaskpostenJohanna 28, december, 2009 kl. 9:20 f m

    Nu är det gjort – juldagsmys med Hedvig blev det! Helt perfekt jullovsläsning enligt mig, lika fin och rolig som tidigare Hedvigböcker tycker jag också. Läs läs läs om ni inte har gjort det!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


