Årets nomineringar till Augustpriset

Förr jättemånga år sedan fanns det en gubbe som hette August. Han var känd. För ganska många år sen kom ett gäng typer på att det borde finnas ett pris som hette Augustpriset. Så de fixade så att det blev ett sånt pris, såhär ser det ut:

AUGUST!

Varje år nomineras ett gäng olika kandidater till priset. Och så måste vi som intresserar oss för dethär himla augustandet knapra naglar och idissla knogar ungefär en månad tills vi äääntligen får veta vem som vunnit priset. Och nu, mina kära vänner, nu tänker jag, mer än ett dygn försent, smälla till och berätta vilka som är de nominerade i Barn- och ungdomsbokklassen (ja, dedär typerna bakom A-priset har inte fattat att det finns väldigt många olika böcker beroende på vilken ålder böckerna riktar sig). Så håll nu i er, allihopa, för här kommer LISTAN:

* Svenhammeds manualer av Zulmir Bečević

* Siv sover vilse av Pija Lindenbaum

* Kulor i hjärtat av Cilla Naumann

* Natthimmel av Sofia Nordin

* Månskensvargen av Elvira Birgitta Holm

* Skriv om och om igen av fyra fagra fruntimmer, nämligen: Katarina Kuick, Sara Lundberg, Ylva Larsson och Sara

Lundberg

Näeh, hörrni, nu går jag och lägger mig med Natthimmel, den enda av de nominerade som jag inte har läst! God läskväll på er!

/Flaskposten-Ka

8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


