Regler för tjejer, en trädkoja och en mycket skum familj

Här kommer tre spännande boktips:

allie2Boktitel: Allie Finkles regler för tjejer – Den nya tjejen

Författare: Meg Cabot

Därför valde jag att läsa boken: för att den var bra.

Boken handlar om: En tjej som flyttar. Hon får 3 kompisar som är jättesnälla mot henne. Men det finns en tjej i hennes klass som vill spöa henne. Allie vill inte slå någon men hennes pappa säger att hon måste. Hon lär sig att slåss och sånt.

Jag tycker att det som är så bra med boken är att: den är en bra tjejbok

För vem passar boken: till tjejer från 8 – 13.

Jag som tipsar heter: Melisa och är 11 år

TrädkojanBoktitel: Trädkojan

Författare: Gillian Cross

Därför valde jag att läsa den här boken: för att den var rolig.

Boken handlar om: En gång så var det 2 killar som hade en trädgård och den hade ett stort och fint träd. Sen tänkte killarna att de kan göra en trädkoja i sitt träd. De sa det till sin pappa och sen tog de fram tillbehören och lagade en trädkoja.

För vem passar boken: den som har träd i sin gård.

Jag som tipsar heter: Evin och är 11 år

skum2Boktitel: Familjen Skum

Författare: Kay Umansky

Därför valde jag att läsa den här boken: för att den var jätterolig.

Boken handlar om: när familjen Skum flyttar in i grannhuset blir Darrens mamma jättearg för att dom ställr till allting i oreda. Men Darren är för mycket nyfiken på sina grannar och han väntar sig många överraskningar.

Jag tycker att det som är så bra med boken är att: den var rolig och spännande.

För vem passar boken: boken passar för alla som är från 7 – 12 år.

Jag som tipsar heter: Anna och är 12 år.

Tack Melisa, Evin och Anna för tipsen!

/Sofia

8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Flaskposten på Facebook


