Nina är en skunk…

…tycker hon själv i alla fall. Nina har nämligen upptäckt att hon har en hårig rand på ryggen, precis som en skunk. Inte nog med det hon lever i skuggan av sin supersmarta storasyster Sonia, är kär i Asher som i sin tur blir tillsammans med Ninas värsta ovän Serena samt får aldrig någonsin gå på fest. Som tur är har hon i alla fall sina två goda vänner Bridget och Helena.

skunk

Varje dag är en balansgång mellan det amerikanska livet i skolan och det pakistanska livet hemma.

Skunk av Sheba Karim är en småironisk, rolig bok om hur det är att leva som tjej mittemellan två världar. Jaha, suck tänker ni kanske nu – det har vi läst tidigare i t.ex. Ser mitt huvud tjockt ut i den här av Randa Abdel-Fattah. Eller tänker ni kanske: jippie, vad bra en till bok som tar upp svårigheterna många tjejer (och killar) brottas med i dagens samhälle: kulturkrockar, kärlek, vänskap och tankarna om att duga.

Hur ni än tänker så tycker jag ni ska läsa Skunk!

/Sofia

ps Jag gillar omslaget också. Det får mig att tänka på Sex Pistols omslag till skivan Never mind the bollocks.

2 Responses to “Nina är en skunk…”


  1. 1 flaskpostenkarin 19, november, 2009 kl. 8:02 f m

    Tycker du att jag ska packa ned denhär boken i väskan när jag ska flyga skitläskigt flygplan på lördag?

  2. 2 Sofia 19, november, 2009 kl. 8:30 e m

    ja det kan du göra!! den är garanterat ofarlig och bra läsning på flygplan.


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


