En helg i kärlekens tecken

I helgen har jag läst tre böcker. Alla har de handlat om kärlek på olika sätt. En om olycklig kärlek, en om att våga stå för den man är kär i och en om strulig kärlek.

Boken om olycklig kärlek är Per Nilssons Hjärtans fröjd. Kanske är jag sist i hela Sverige att läsa den? Men vad gör det när den är så bra och fin och ledsam.

Om det nu är någon mer som inte läst Hjärtans fröjd kan jag berätta att Hjärtans fröjd är en flicka som huvudpersonen blir kär i. Det är en kärlek som börjar på avstånd. Tre dagar i veckan åker de samma busstur. Tre dagar i veckan får han se henne. Sen händer det ofattbara – de får kontakt, klag och jubel kärlek uppstår! I parallella kapitel  får vi som läsare ta del av det tröstlösa och innerligt deppiga hanterandet av en relation som gått i kras.

Olycklig kärlek när det är som bäst! Lycklig kärlek när det är som bäst!

Nu bara måste jag läsa The return of hjärtans fröjd, uppföljaren som kom för något år sedan. Hoppas den finns inne på jobbet imorgon.

De två andra böckerna jag läste i helgen då? Det kommer ett inlägg om de också, men först när jag läst den tredje delen som hör ihop med dem. To be continued.

/Sofia

3 Responses to “En helg i kärlekens tecken”


  1. 1 Johanna 22, november, 2009 kl. 10:42 e m

    åh, vilken nostalgi! kommer ihåg hur dom lyssnade på Leonard Cohen tillsammans 🙂 och hur en tjej som lånade boken av mig på högstadiet rev ut en liten bit av en sida och hur irriterande jag tyckte att hon var jämt 😦

    Måste också läsa the Return nu känner jag, fattar inte varför inte det har blivit av…

  2. 2 Sofia 23, november, 2009 kl. 6:51 e m

    jag har nu lånat Return.. ska börja läsa så snart jag sitter på t-banetåget hem!

    Vilken taskig tjej som rev ut en bit av en sida. Varför gjorde hon det? Har du hämnats?

  3. 3 FlaskpostenJohanna 24, november, 2009 kl. 8:57 f m

    Ja jättestörigt, fick jag aldrig något bra svar på varför heller, och nu sitter hon med en helkäck american dream-familj på andra sidan Atlanten, så jag struntar i att hämnas, haha ;)!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


