orduppfinningar!

August Strindberg vid pennan!Igår fick ju den givna julklappspresentboken till alla skrivsugna, Augustpriset

Det tänker jag fira! På två sätt!

Nummer 1:  Här kommer nu alla roliga, fina och framförallt användbara orduppfinningar som lämnades in till biblioteket i Vaxholm under Hellsingveckan.

Varsågoda, kolla HÄR om ni hittar någon favorit. Man kan vara med och rösta, jag har små hemliga överraskningspriser i min skrivbordslåda att lotta ut. Skriv favoritordet och varför du gillar det i en kommentar till det här inlägget, så har du chans att vinna!

Min personliga favorit bland orden är helt klart ”paraply-bok”. Igår fällde jag upp Natthimmel-boken som ett paraply mot ett par jobbiga ögon på tunnelbanan, så var man av med dom liksom, otroligt bra!

Nummer 2: Efter bibblan åker jag hem och läser i vinnarskrivboken som jag har fått i jättefin signerad present från FlaskpostenKa, hurra!

/Johanna-skrivig

8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


