Flykten från Berganien – med Hogwartsexpressen!

Nu har jag läst en bok –  eller kanske rest en bok  – en perfekt jullovsvärld att stiga in i!

Se hela bildenSå här är nu mitt julklappstips för alla som vill läsa eller ge bort en spännande bok om vänskap, mod och farliga äventyr i stämningsfull miljö!

Det handlar om en 12-årig flicka som heter Tally och bor med sin pappa och sina fastrar i London. När andra världskriget är på väg att bryta ut skickas hon till en internatskola på landet.

Skolan är annorlunda än andra strikta skolor och en dag kommer en inbjudan för eleverna att få åka till det lilla landet Berganien. Det blir början på ett farofyllt äventyr…

Oh STÄMNINGEN i den här boken är verkligen som gjord att packa in i ett paket med snören och lägga under granen i väntan på jullediga dagar! Internatskolan som Tally Se hela bildenkommer till påminner en del om Harry Potters Hogwarts, särskilt tågresorna dit!

Dessutom är boken jättespännande och man vill inte lägga den ifrån sig!

/Johanna

4 Responses to “Flykten från Berganien – med Hogwartsexpressen!”


  1. 1 Sofia 8, december, 2009 kl. 4:44 e m

    den här reserverar jag med en gång!

  2. 2 maria 8, december, 2009 kl. 9:53 e m

    Ja, den är verkligen otroligt bra! LÄS!

  3. 3 moa 10, december, 2009 kl. 4:04 e m

    Oh det låter helt fantastiskt! Står på kö på vårt ex här. HP-böckerna börjar bli lite sönderlästa nu för min del (och jag älskar Eva Ibbotson, isht Häxtävlingen och Ingen vanlig häxa).

  4. 4 Vanilla 11, december, 2009 kl. 6:43 e m

    Hej!
    Hittade in till din blogg när jag var på jakt efter böcker som jag ska köpa i julklapp till min väninnas barn. Tack för alla tips! Jättebra blogg! 🙂

    Kram


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


