K = kärlek eller kombinerat avlopp?

Hej! Sitter precis och läser en jättespännande bok!

Vad sägs till exempel om att få lösningen på brunnslocksrebusarna (A, V, FV och K) som man funderat på allt sedan urminnes tider :)?

Och vad sägs om den här svindlande glasåtervinningstanken: ”Den här flaskan kanske både kungen och Magnus Uggla har druckit ur. Det kan vara din tur nästa gång… ”

Alltså, LÄS Johanna von Horns nya bok STADEN – så fungerar den! Den är precis lika intressant som den förra boken om HUSET och jag tycker nästan att det dyker upp ännu mer spännande saker bland de här sidorna:

  • Overkligt stora tunnelborrmaskinen med plats för personalrum, kontor och styrhytt!!!
  • Supersmarta ”död-mans-grepp” i tunnelbaneförarens styrhytt, puh skönt att veta!
  • Och sist men inte minst: svävande tåg-drömmen, helt underbar!

/FlaskpostenJohanna

3 Responses to “K = kärlek eller kombinerat avlopp?”


  1. 1 moa 14, januari, 2010 kl. 11:20 f m

    A = Aldrig kär
    K = Kär
    V = Vänskap
    Gallerbrunn = fängelse
    Brunnar med siffror och kg = Något som väger så mycket kommer ramla i huvudet på dig
    Brunnar med bara siffror = Man dör när man uppnår åldern på brunnen
    SV = Man dör i Sverige
    Tele = Man får önska sig nåt
    Televerkets logga på brunnen = Man får tur
    FV = Man kommer till helvetet (fanvärlden, jag vet väldigt konstruerad)

    Kommer inte på fler men det här betydde de för mig iaf… Dessutom, om man trampade två gånger på samma dag på likadana brunnar så tog de ut varann. Men det var inte värt att riskera om man klivit på en A-brunn tex, då fick man knacka sig i ryggen och dessutom gardera med att kliva på en helt blank brunn som suddade ut.

    Jobbigt det där…

  2. 2 Johanna 14, januari, 2010 kl. 11:38 f m

    Oj spännande, jag hade aldrig ett sådär välutvecklat system :)!!! Utan nästan bara nåt sånt här: A=Apa K=Kär V=Tur

  3. 3 Sofia 14, januari, 2010 kl. 2:53 e m

    där jag bodde fanns det en liten fyrkantig brunn som det stod SG på. Klev jag på den fick jag tur eftersom mina initialer är SG.

    Moa: vilken lista! och att du kommer ihåg allt. Kul.


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


