På efterlängtat återseende!

Flickan vid stenbänken (2 disc) - DVD - FilmUpptäckte nyss, till min stora lycka, att TV-filmatiseringen av Maria Gripes Skuggböcker från 1989 kommer att ges ut i DVD-utgåva i början av februari!

Åh, det var på tiden, min beställning till bibliotekets filmhylla är såklart genast ikryssad och jag puffar upp bästa soffhörnet redan nu!

I väntan på februari håller jag på och läser om en annan av Maria Gripes stämningsmystik-klassiker Agnes Cecilia. Har sett filmversionen av den ett par gånger på senare år, MEN på reprisering av Skuggteve-serien har jag väntat som förgäves (möjligen möjligen en aning ouppmärksamt), tills NU alltså!

FEBRUARI-HURRA! Från FlaskpostenJohanna-på helgpass i biblioteket

3 Responses to “På efterlängtat återseende!”


  1. 1 Sofia 17, januari, 2010 kl. 1:08 f m

    OJ och WOW och HURRA!!!!!! den ska jag också definitivt köpa till bibblan.

    kan vid tillfälle berätta en rolig detalj om huset de spelat in serien i.

  2. 2 Johanna 18, januari, 2010 kl. 11:24 f m

    Oj nu blev jag nyfiken!

  3. 3 Katarina 18, januari, 2010 kl. 11:46 f m

    Hurra, äntligen!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


