Drakar, drakar, drakar!

Alldeles fullproppad med drakar är Genom rök och eld av Chris Mould. Eller.. inte riktigt hela är av Chris Mould,

vartannat kapitel är av Chris (med undantag för ett av Edith Nesbit) och vartannat är en gammal myt eller sägen. Det är rökfyllda, kloförsedda berättelser om stora drakar, små drakar, snälla drakar, sovande drakar.

Spännande och kluriga berättelser. Men jag måste ända säga att största behållningen är ändå Chris Moulds fantastiska bilder. De förhöjer varje bild och jag skulle gärna läsa en bok om drakar utan ord men med bara hans bilder.

/Sofia

2 Responses to “Drakar, drakar, drakar!”


  1. 1 Johanna Flaskpostar om annan Chris Mould-bok! 27, januari, 2010 kl. 11:43 f m

    JA, det är ju Chris Mould som har skriver och illustrerar böckerna i serien Hemligheten på Crampton Rock som jag blev så svag för bland annat för alla fina, skevkusliga bilder!
    Det här låter som inget mindre än en drakdrömbok! Tack för tipset Sofia!

  2. 2 Sofia 27, januari, 2010 kl. 7:18 e m

    det är samma Chris. Han är verkligen duktig. Jag tänkte på dig både när jag läste boken och när jag flaskpostade om den! Hugg den snabbt och läs!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


